Blog
|09-11-2017|Door: Caroline Don|Waarom wint uw bedrijf die tender niet?
|05-11-2017|Door: Caroline Don|Heeft het zenden van een nieuwsbrief wel nut?
Vraagt u zichzelf wel eens af of het zin heeft een nieuwsbrief te versturen naar uw klanten?
Om die vraag te kunnen beantwoorden, moet u eerst voor uzelf op een rijtje zetten wat uw doel is van een nieuwsbrief.
Uw klanten op de hoogte brengen van nieuwe producten en/of diensten
Als u regelmatig nieuwe producten en/of diensten aanbiedt, is een nieuwsbrief zeer geschikt om uw klanten hiervan op de hoogte te brengen.
Lees het volledige artikel
|29-10-2017|Door: Caroline Don|B2B: Hoe wint u die tender wél voor uw bedrijf?
Stelt u zich de volgende situatie voor:
Voor een groot project met veel afbreukrisico heeft een bedrijf een voor u interessante tender uitgeschreven. Het gaat om de levering van verschillende elektrotechnische materialen. Uw bedrijf is hierin specialist en staat op de longlist van bedrijven die voor de tender is uitgenodigd.
U ontvangt specificaties van de te leveren materialen en overige relevante informatie. Nu komt het erop aan met uw bedrijf op de shortlist terecht te komen. U wilt immers de order binnenhalen. Lees het volledige artikel.
◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊|20-10-2017|Door: Caroline Don|B2C: Kent u uw klanten wel?
Niet helemaal. Hoe brengt u die informatie over? Wanneer komt uw klant in actie? Kennis over uw klant is daarvoor belangrijk. Welke kenmerken kent u van uw klant?
Leeftijd, geslacht, opleiding, sociale en culturele achtergrond zijn onder meer belangrijke aspecten voor het maken van een goed klantenprofiel. Maar het is ook belangrijk te weten hoe uw klant zijn informatie het liefst over uw product of dienst ontvangt. Lees het volledige artikel
◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊|06-10-2017|Door: Caroline Don|Tone of voice in de praktijk|
Ieder bedrijf, organisatie of merk communiceert op een bepaalde manier. De tone of voice (letterlijk de toonzetting) waarop dit plaatsvindt, is daarbij belangrijk. Het gaat niet alleen om wat je zegt, maar ook om hoe je het zegt.
Want wat als de toonzetting niet aansluit bij uw doelgroep? Uw boodschap komt niet goed over, of erger, slaat de plank helemaal mis. Het gevolg is dat u uw beoogde doelen niet bereikt.
Om de juiste tone of voice te bepalen, is het belangrijk uw doelgroep goed te kennen. Pas als u inzicht heeft in de kenmerken van uw doelgroep, kunt u gericht uw communicatie daarop afstemmen.
De tone of voice moet ook passen bij uw bedrijf, organisatie of merk. Lees het volledige artikel