Copywriter met commercieel gevoel inhuren?
Waarom? Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een goede tekstboodschap te schrijven? De praktijk leert dat bedrijven en instanties het vaak toch moeilijk vinden hun doelgroep op een effectieve manier via tekst te bereiken.
Als bedrijf weet u het meest van het product en/of dienst waarover u uw doelgroep wilt informeren. U benadrukt wellicht de fantastische eigenschappen van uw producten.
Of hoe goed uw diensten zijn.
Als (overheids) instantie probeert u uw publiek te informeren over allerhande (actuele) zaken. Het gaat over(nieuwe) dienstverlening, nieuwe of gewijzigde wet- en regelgeving.
Ook hier heeft u alle kennis van het onderwerp en informeert u de doelgroep vanuit uw positie.
En daar zit nu juist de crux.
Tijdens het schrijven staat u wellicht niet lang genoeg stil bij wie uw doelgroep nu eigenlijk is. Met als gevolg dat uw boodschap niet (goed) overkomt en uw bedrijf of instantie het beoogde doel niet bereikt.
Een copywriter houdt rekening met de kenmerken van uw doelgroep en past de schrijfstijl hierop aan. Hierdoor heeft uw boodschap wél het gewenste effect. En realiseert u de beoogde doelen, zoals:
Meer bezoekers op uw website, meer naamsbekendheid,
meer omzet,
een goed geŃ—nformeerd publiek.
Wilt u dit ook? Vul dan het contactformulier in. Bellen of mailen kan uiteraard ook.